الجيش الباكستاني يعلن قتل عشرين طالبانيا بشمال البلاد

A handout picture released by the Pakistan Armed Forces Inter-Services Public Relations (ISPR) made available on 03 July 2014 shows Pakistani soldiers using weaponry during a military operation against Taliban militants in the town of Miranshah in North Waziristan. Pakistan's military boosted their ground operations against militant strongholds 30 June after more than two weeks of aerial bombardment and civilian evacuations, an official said. Troops moved into Miranshah in the tribal district of North Waziristan for house-to-house searches, army spokesman Major General Asim Saleem Bjawa said. Over 370 militants are estimated to have been killed and 19 have surrendered since the June 15 start of the operation, dubbed Zarb-e-Azb after a sword wielded by Prophet Mohammed. At least 61 militant hideouts have been destroyed, the spokesman said.
جنود باكستانيون أثناء عملية عسكرية بوزيرستان ضد حركة طالبان العام الماضي (الأوروبية)

لقي 20 عنصرا من حركة طالبان الباكستانية مصرعهم، جراء غارات جوية نفذتها مقاتلات باكستانية على منطقة القبائل شمالي غرب البلاد قرب الحدود مع أفغانستان.

وأفاد بيان صادر عن المكتب الإعلامي للجيش الباكستاني اليوم الجمعة، بأن طائرات حربية تابعة لسلاح الجو الباكستاني شنت هجوما على مواقع تابعة لحركة طالبان في منطقة خيبر القبلية القريبة من الحدود الأفغانية، مما أسفر عن مقتل 20 مسلحا من الحركة وإصابة 18 آخرين بجروح.

وأشار البيان إلى أنه مع هذه الغارات، ارتفع عدد عناصر حركة طالبان الذين لقوا مصرعهم في العملية العسكرية على منطقة خيبر، التي بدأت في أكتوبر/تشرين الأول الماضي، إلى 350 عنصرا، وبلغت خسائر الجيش الباكستاني 40 جنديا.

وصعد الجيش من عملياته ضد مسلحي طالبان بعد هجوم شنته طالبان على مدرسة عسكرية في ديسمبر/كانون الأول الماضي أسفر عن مقتل نحو 150 معظمهم من الطلبة.

المصدر : وكالة الأناضول