زلزال يهز مدينة كرايستشيرش النيوزيلندية

Broken glass lies scattered on a shop front after an earthquake in the town of Seddon in the Marlborough region on New Zealand's south island August 16, 2013. A magnitude 6.5 earthquake struck south of New Zealand's capital on Friday, sending panicked Wellington workers and residents into the streets, but caused little major damage just weeks after a similar size quake shook the harbourside city.The quake, which hit near the northern tip of New Zealand's South Island, was dangerously shallow at a depth of about 8 km (5 miles), similar to a deadly tremor that shattered the south island city of Christchurch in 2011. REUTERS/Anthony Phelps (NEW ZEALAND - Tags: DISASTER ENVIRONMENT)
آثار زلزال ضرب جزيرة في جنوب نيوزيلندا (رويترز-أرشيف)
ضرب زلزال قوته 5.7 درجات منطقة قرب مدينة كرايستشيرش في نيوزيلندا اليوم الأحد، ولم ترد بعد تقارير عن وقوع إصابات أو أضرار كبيرة، حسب هيئة جيونيت النيوزيلندية لرصد الزلزال.

وذكرت هيئة المسح الجيولوجي الأميركية أن الزلزال كان مركزه على بعد 17 كيلومترا شرق المدينة وعلى عمق ثمانية كيلومترات. ولم تصدر عن السلطات النيوزيلندية تحذيرات من احتمال حدوث موجات مد عاتية (تسونامي).

وقال متحدث باسم الشرطة إنه لم ترد أنباء عن وقوع أضرار أو إصابات كبيرة، رغم أن الزلزال تسبب في سقوط بعض الصخور الضخمة في البحر قرب سمنر. وأخليت عدة مبان احتياطا.

ويأتي زلزال الأحد بعد مرور ما يقرب من خمس سنوات على زلزال بلغت قوته 6.3 درجات ضرب نيوزيلندا في فبراير/شباط 2011 ودمر جزءا كبيرا من وسط مدينة كرايستشيرش، ثانية كبرى مدن نيوزيلندا وأودى بحياة 185 شخصا.

المصدر : وكالات