50 مليار دولار خسائر الإعصار ساندي

epa03454142 Route 35 North is covered in sand and debris as crews weave between power lines during clean up in Ortley Beach, New Jersey, USA, 31 October 2012, two days after Hurricane Sandy hit the area. Thousands of people were still stranded two days after the massive superstorm Sandy slammed the US East Coast, as the death toll rose to as high as 50. In Hoboken, New Jersey, across the Hudson River from Manhattan, some 20,000 people were isolated by filthy high water. National Guard units arrived with supplies and used troop transports in the rescue, according to media reports. EPA/SAED HINDASH / THE STRAR-LEDGER / POOL
undefined

قال حاكم ولاية نيويورك أندرو كومو إن الإعصار ساندي في الشهر الماضي تسبب في وقوع أضرار وخسائر اقتصادية لمنطقة شمال شرق الولايات المتحدة قيمتها 50 مليار دولار، تكبدت ولاية نيويورك 33 مليارا منها.

وكانت مؤسسة فيتش للتصنيف الائتماني قالت هذا الأسبوع إن الخسائر قد تصل إلى نحو 40 مليار دولار، أي ما يوازي خسائر الإعصار كاترينا في خليج المكسيك عام 2005. وأشارت إلى أن هذه الخسائر ستمحو أكثر من 5% من أرباح الصناعة هذا العام.

وتعتبر الكارثة واحدة من أكبر الكوارث في تاريخ الولايات المتحدة بعد كاترينا.

وبالمقارنة، فقد تسبب إعصار آخر يدعى إيرين في العام الماضي، بخسائر بلغت 4.3 مليارات دولار لصناعة التأمين الأميركية.

المصدر : رويترز