روسيا تكشف عن برامج تجسس على مؤسساتها

In this photo taken on Friday, Sept. 25, 2015, Mail.Ru Group employees work in a working room in their office building in Moscow, Russia. Mail.Ru Group is an the largest Internet company in the Russian-speaking world operates social networking sites, IM networks, email services, and internet portals. The government have pushed through a slew of new laws to strengthen its control over the Internet, which President Vladimir Putin has described as a “CIA project.” Some of the laws, including those giving the government broad leeway to block websites and blogs, have proven possible to get around. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko)
مكتب أحد أكبر الشركات التي تدير مواقع التواصل الاجتماعي في روسيا (أسوشيتد برس)

أعلن جهاز المخابرات في روسيا عن الكشف عن برامج  خبيثة للتجسس على شبكات حاسوب تابعة لهيئات ومؤسسات حكومية.

وقالت مراسلة الجزيرة رانيا دريدي -نقلا عن بيان للمخابرات- إن هذه البرامج كانت تستهدف مختلف هيئات السلطة الحكومية وإدارات المؤسسات العسكرية، وغيرها من الأهداف الحساسة والحيوية.

وأشارت المخابرات إلى أن الدراسات التي أجرتها بالتعاون مع الوزارات والمؤسسات ذات الاختصاص أفادت بإصابة مصادر معلوماتية في هذه الهيئات بالفيروس.

وجاء في بيان جهاز المخابرات أن هذه الهجمة الإلكترونية تم التخطيط لها وتنفيذها بمهنية فائقة، وتهدف إلى نشر الفيروس في شبكات عشرين مؤسسة بالبلاد.

المصدر : الجزيرة