إغلاق أبراج مراقبة في 149 مطارا أميركيا

epa000207563 An air-traffic controller is focused on work at the control tower of Athens' Eleftherios Venizelos International Airport, Tuesday, 08 June 2004. During a presentation of measures taken ahead of the Olympic Games in August, Athens airport authorities on Tuesday said that from August 12 to 14, as well as on August 30, they expect 60 airplane arrivals or departures per hour, compared with the current 40-42 arrivals or departures per hour. They said that a total of 20,600 airplanes were due to land at the Eleftherios Venizelos airport in August, compared with the current monthly average of 17,000. With respect to passenger movement, more than 2 million arrivals were anticipated in August against 1.5 million in August last year. EPA/STYLIANOS AXIOTIS
undefined

أمرت إدارة الطيران الاتحادي الأميركية بإغلاق أبراج المراقبة الجوية في 149 مطارا صغيرا بسبب خفض الإنفاق في الموازنة الأميركية.

وقالت الإدارة في بيان إن أربعين برجا آخر كانت تواجه أيضا خطر الإغلاق ستبقى مفتوحة، إما بسبب أهميتها أو لأنها تتمتع بموازنة مستقلة.

وأوضح وزير النقل الأميركي راي لحود أن الإدارة تواجه خيارات صعبة فرضتها عليها إجراءات التقشف بالموازنة.

وتتحمل الإدارة قسطا يصل إلى 637 مليون دولار من إجراءات خفض النفقات.

وكانت الحكومة الاتحادية اضطرت لخفض إنفاقها العام بمقدار 85 مليار دولار في عشرة أشهر ابتداء من مارس/آذار الحالي، من أجل تقليص عجز الموازنة الاتحادية.

وبالإضافة إلى إغلاق أبراج المراقبة فإن لحود حذر في الأسبوع الماضي من أن بعض العاملين في الإدارة سيفرض عليهم أخذ إجازات غير مدفوعة الأجر لمدة أربعة أيام شهريا، ابتداء من الشهر القادم كإجراء لخفض النفقات.

وحذرت شركات الطيران من أن إغلاق أبراج المراقبة الذي سيبدأ في 7 أبريل/نيسان قد يخفض حركة الطيران في البلاد، خاصة في موسم الصيف الذي يشهد ازدحاما.

المصدر : الفرنسية