اعتقال صحفيين بريطانيين في فضيحة تجسس

epa03490450 Media surrounded protestors holding banners reads on 'End The Murdoch Mafia' outside of Queen Elizabeth II conference center, in central London, England on 29 November 2012 where Lord Justice Leveson will publish his report finalizing Leveson inquiry about practices and ethics of the press. The alleged phone-hacking took place between 2000 and 2006, and affected hundreds of people ignited the phone-hacking scandal and led to the establishment of the Leveson inquiry, an investigation into press ethics, at which Rupert Murdoch, David Cameron and Rebekah Brooks appeared as witnesses. EPA/KERIM OKTEN
undefined

اعتقلت الشرطة البريطانية أربعة من الصحفيين الحاليين والسابقين اليوم الخميس في إطار تحقيق في فضيحة التجسس غير القانوني على الهواتف. وقالت الشرطة إن الجرائم المزعومة تعود إلى 2003-2004.

وأدت الفضيحة التي بلغت ذروتها عام 2011 إلى إغلاق صحيفة، وإطلاق تحقيق قضائي في اللوائح التي تحكم عمل الإعلام، ومثلت ضغطا على قطب الإعلام روبرت مردوخ الذي كانت صحفه هي المتورطة بشكل أساسي.

والصحفيون الذين اعتقلوا اليوم -ثلاثة رجال وامرأة واحدة- هم موظفون حاليون أو سابقون في مجموعة ميرور التي تنشر صحيفتي ميرور وصنداي ميرور.

ومن بين المعتقلين محرر صحيفة صنداي بيبول جيمس سكوت، حسبما ذكرت صحيفة الغارديان، مما سيجعله أول محرر عامل يعتقل في هذه القضية.

المصدر : الألمانية