أخبار سوريا

محتوى رئيسي

تدفق المحتوى

بات من الواضح أن تركيا لا تخفي تذمرها من دعم دول لما تعتبره هي منظماتٍ إرهابية، حيث قال مسؤولون أتراك إن جيش بلادهم لا يحتاج إلا أياما قليلة ليكون جاهزا لعملية توغل بري في شمال سوريا.

Published On 28/11/2022

أفادت مصادر محلية للجزيرة بأن القصف التركي على مواقع ما تعرف بقوات سوريا الديمقراطية تجدد في اليوم التاسع من العملية العسكرية التي أعلنت عنها أنقرة تحت “اسم المخلب-السيف”.

Published On 28/11/2022
Operation Peace Spring in northern Syria- - SANLIURFA, TURKEY - OCTOBER 15: A Turkish military personnel speaks on the radio near a T-155 Firtina within Turkey's Operation Peace Spring in Sanliurfa, Turkey on October 15, 2019. The points being specified as terror targets by the Turkish Armed Forces are hit with the T-155 Firtina (Storm), a self-propelled howitzer, within Operation Peace Spring as these domestically made howitzers were also used in the Operation Olive Branch and Operation Euphrates Shield. Coordinates and location information are delivered to battery commanding crews for howitzers to repeatedly fire and hit the points being specified as terror targets by the Turkish Armed Forces.

أكد الرئيس التركي رجب طيب أردوغان أن لبلاده حقا مشروعا في المناطق التي حددتها خارج حدودها من أجل حماية أمنها. يأتي ذلك وسط خلافات مع روسيا بشأن الهجمات التركية ومطالب أميركية بالتهدئة.

Published On 27/11/2022
Aftermath of airstrikes Turkey's defence ministry says it carried out, in Derik

يواصل الجيش التركي قصفه الجوي والمدفعي على نقاط تمركز ما تعرف بقوات سوريا الديمقراطية في الشمال السوي، في إطار العملية العسكرية التي تشنها تركيا في شمالي سوريا والتي أكملت أسبوعها الأول.

Published On 26/11/2022
Turkey’s deployment of reinforcements to observation points in Syria's Idlib- - HATAY, TURKEY - FEBRUARY 12: A convoy of Turkish Armed Forces arrive in Hatay province of Turkey to being deployed to to observation points in Syria's Idlib, on February 12, 2020.

قالت القيادة الوسطى الأميركية إن صاروخين استهدفا القاعدة الأميركية في “الشدادي” بسوريا، بينما أكد الرئيس التركي أن هدف العمليات العسكرية شمالي سوريا هو إقامة “حزام أمني” على طول الحدود الجنوبية لبلده.

Published On 26/11/2022
U.S. Forces Conduct Operations In Northern Syria NORTHEASTERN SYRIA - MAY 25: U.S. Army soldiers prepare to go out on patrol from a remote combat outpost on May 25, 2021 in northeastern Syria. U.S. forces, part of Task Force WARCLUB operate from combat outposts in the area, coordinating with the Kurdish-led Syrian Democratic Forces (SDF) in combatting residual ISIS extremists and deterring pro-Iranian militia. (Photo by John Moore/Getty Images) gettyimages-1320354789

أكد الرئيس التركي رجب طيب أردوغان أن هدف العمليات العسكرية شمالي سوريا إقامة “حزام أمني” على طول الحدود الجنوبية لبلده، في حين قالت واشنطن إنها لم توافق على العملية التركية.

Published On 25/11/2022