زيدان: رونالدو ليس للبيع

Real Madrid's newly appointed coach Zinedine Zidane, 3rd right stands next to Cristiano Ronaldo, 2nd left during his first training session in Madrid, Spain, Tuesday Jan. 5, 2016. Real Madrid fired coach Rafael Benitez Monday after seven months and replaced him with former player Zinedine Zidane a day after Madrid's 2-2 draw at Valencia deepened a crisis that started with an embarrassing 4-0 home loss to rival Barcelona in November. (AP Photo/Paul White)
زيدان: رونالدو روح ريال مدريد ولن يرحل عنه ما دمت أنا مدرب الفريق (أسوشيتد برس)

أكد المدرب الجديد لريال مدريد زين الدين زيدان اليوم الجمعة أن النجم البرتغالي كريستيانو رونالدو "ليس للبيع"، قاطعا الطريق أمام الإشاعات بشأم انتقاله، مؤكدا أنه لن يترك النادي الملكي ما دام هو المدرب.

وقال زيدان -في مؤتمر صحفي عشية أول مباراة له مدربا في دوري النخبة- "كريستيانو أرفع من أن ينتقل، إنه روح ريال مدريد، ولن يرحل عنه ما دمت أنا مدرب الفريق، وهذا أمر مؤكد".

وأضاف أن "كريستيانو سيلعب في مركز الجناح، سيلعب مهما حصل، سأعطيه قليلا من التوجيهات، والإحصاءات تتكلم عنه، الأمر الوحيد الذي أتمناه هو أن يكون سعيدا، وأن يلعب براحته".

وكانت علاقة رونالدو -الذي يحتفل الشهر المقبل بميلاده الـ31- فاترة مع المدرب المقال رافائيل بينيتيز، وتناول مرات عدة مستقبله بالإشارة إلى أنه "لا يعرف ما قد يحصل العام المقبل (2016)".

من جهة أخرى، أشار زيدان إلى عدم رحيل أو ضم أي لاعب خلال فترة الانتقالات الشتوية.

ويبدأ زين الدين زيدان معمودية النار في مسيرته كمدرب على ملعب سانتياغو برنابيو غدا السبت ضد ديبورتيفو لا كورونيا بعد عشرة أعوام من مباراته الأخيرة على الملعب ذاته كلاعب حيث دافع عن ألوان الفريق الملكي من 2001 إلى 2006.

المصدر : الفرنسية

حول هذه القصة

epa05049644 (FILE) A composite file picture of FC Barcelona's Lionel Messi (L, taken on 24 November 2015 in Barcelona, Spain), Real Madrid's Cristiano Ronaldo (C, taken on 21 October 2015 in Paris, France), and FC Barcelona's Neymar (R, taken on 06 June 2015 in Berlin, Germany). Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, and Neymar were nominated on the short-list as contenders for the World Player of the Year 2015 award by ruling body FIFA on 30 November 2015. The 2015 World Player of the Year and other awards will be announced at the Ballon d'Or gala in Zurich, Switzerland on 11 January 2016. EPA

أعلن الاتحاد الدولي لكرة القدم أن المنافسة على الفوز بالكرة الذهبية لأفضل لاعب في العالم لعام 2015، باتت منحصرة بين الأرجنتيني ليونيل ميسي والبرتغالي كريستيانو رونالدو والبرازيلي نيمار داسيلفا.

Published On 19/6/2016
Real Madrid's head coach Rafael Benitez (R) talks with Portuguese striker Cristiano Ronaldo (L) during their team's training session at Valdebebas sport city in Madrid, Spain, 01 December 2015. Real Madrid will face Cadiz FC in the Spanish King's Cup fourth round soccer match on 02 December 2015.

بعد أن سارت إشاعات في الآونة الأخيرة عن تدهور العلاقة بين رونالدو والمدير الفني لنادي ريال مدريد رافاييل بينيتيز، أكد الأخير أن العلاقة بينهما تتحسن مع مرور الوقت.

Published On 4/6/2016
Real Madrid’s Cristiano Ronaldo, rear, celebrates scoring his side's 3rd goal during a Champions League group A soccer match between Real Madrid and Malmo at the Santiago Bernabeu stadium in Madrid, Tuesday, Dec. 8, 2015. (AP Photo/Francisco Seco)

بعد ليال مليئة بصيحات الاستهجان والعبوس على وجه الجماهير، ظهر ريال مدريد في أبهى صوره هذا الموسم مساء الثلاثاء، بفضل الأهداف التي سجلها نجماه رونالدو وبنزيمة في مرمى مالمو السويدي.

Published On 4/6/2016
المزيد من أندية
الأكثر قراءة