ازدحام مروري في فرنسا طوله 900 كيلومتر

Motorists drive in traffic on the A7 motorway near the toll station of Vienne, southeastern France, on August 1, 2015, one of the busiest weekends of the French summer holidays. This weekend is expected to be 'most difficult of the summer' for traffic, with hundreds of kilometers of traffic jams, as holiday-makers start or end their holidays. The A7, also known as the 'Autoroute du soleil' (the Sun's motorway), links Paris to the French Mediterranean coast. AFP PHOTO / PHILIPPE DESMAZES
أحد مظاهر الازدحام في جنوب شرق فرنسا (غيتي/الفرنسية)

حطّمت فرنسا رقما قياسيا في الازدحام المروري، حيث بلغ طول سيل متواصل من السيارات تسعمئة كيلومتر، تزامنا مع درجات حرارة استثنائية زادت من معاناة السائقين.

وقد سبّب بدءُ موسم السفر للعطل السنوية مطلع شهر أغسطس/آب الحالي ارتفاعا في عدد مستخدمي الطرقات في فرنسا، خصوصا على الطرق السريعة عبر مدينتي بوردو وليون، المؤدية إلى جنوب فرنسا نحو ساحل المتوسط، أو الطرقات المؤدية إلى سواحل المحيط الأطلسي غربي البلاد.

وكانت السنة الماضية قد شهدت امتداد صفوف السيارات بطول مماثل في الفترة نفسها، رغم دعوات السلطات للخروج في وقت مبكر، وتفادي الطرقات التي تتدفق فيها السيارات من جميع مناطق البلاد.

المصدر : الجزيرة + وكالات