أميركا قد ترسل مزيدا من القوات الخاصة لسوريا

FILE - In this Oct. 26, 2004 file photo, U.S. Marines from the 2nd Battalion, 5th Marine Regiment, run to a building after detonating explosives to open a gate during a mission in Ramadi in Anbar province, Iraq. U.S. President Barack Obama said Friday, Nov. 7, 2014, that he authorized the deployment of up to 1,500 more American troops to bolster Iraqi forces. For the first time since the U.S. withdrawal in December 2011, American military personnel will be on the ground in Iraq’s historically dangerous Anbar province, helping train the Iraqi military for its fight against the Islamic State group. Anbar resonates with many Americans because they recall how costly the fighting was there for U.S. troops. More than 3,500 U.S. soldiers died in combat in Iraq between 2003 and 2011 - and there are concerns that sending Americans back to Anbar in any capacity will inevitably make them a target. (AP Photo/Jim MacMillan, File)
قوة أميركية في مهمة عسكرية بمدينة الرمادي في العراق (أسوشيتد برس-أرشيف)

ألمحت الولايات المتحدة إلى إمكانية إرسال مزيد من القوات الأميركية الخاصة إلى سوريا. وربط المتحدث باسم البيت الأبيض جوش إرنست هذه الخطوة بتحقيق نتائج إيجابية على الأرض وبتوصيات البنتاغون.

وأوضح إرنست أنه إذا حققت هذه القوات الإضافية نتائج إيجابية، وإذا أوصت وزارة الدفاع بأن نتائج إيجابية يمكن تحقيقها مع زيادة هذه القوات؛ فمن الممكن أن يقوم الرئيس باراك أوباما بمراجعة ذلك.

وأضاف إرنست أن هذه الخطوة ينبغي أن تراجعها وزارة الدفاع ورئيس هيئة الأركان بالنظر إلى الخطر الكبير الذي ستواجهه هذه القوات الخاصة.

وكان الرئيس أوباما قال يوم الاثنين إنه وافق على إرسال قوة إضافية من القوات الخاصة إلى سوريا لدعم جهود محاربة تنظيم الدولة الإسلامية الذي اعتبره أكبر تهديد للعالم، ودعا إلى مشاركة الجميع في محاربته.

وأكد أوباما أنه وافق على إرسال ما يصل إلى 250 جنديا أميركيا إضافيا إلى سوريا -بينهم قوات خاصة- لتدريب القوات المحلية ومساعدتها في قتال تنظيم الدولة، مشيرا إلى أن ذلك يأتي بعد انتصارات انتزعت خلالها أراض من التنظيم.

المصدر : الجزيرة

حول هذه القصة

German Chancellor Angela Merkel (L) and US President Barack Obama (R) speak shortly before their tour of the Hannover Messe trade fair in Hanover, Germany, 25 April 2016. The USA is this year's partner country for the trade fair. The US President is on a two-day visit to Germany to strengthen bilateral economic and security ties between the two nations, and to negotiate the implementation of the Transatlantic Trade and Investment Partnership in the European Union.

أكد الرئيس الأميركي باراك أوباما موافقته على إرسال قوة إضافية من القوات الخاصة إلى سوريا لدعم جهود محاربة تنظيم الدولة الإسلامية الذي اعتبره أكبر تهديد للعالم، ودعا لمساهمة الجميع بمحاربته.

Published On 25/4/2016
القوات العراقية تعلن سيطرتها على مدينة هيت

اهتمت الصحف الأميركية بإرسال الجيش الأميركي المزيد من قواته إلى العراق لتعزيز القوات المحلية، وهي تتهيأ لاستعادة مدينة الموصل من تنظيم الدولة.

Published On 19/4/2016
A ground crew member reports to pilots that their Sukhoi Su-30 fighter jet is ready for a combat mission at Hmeymim air base near Latakia, Syria, in this handout photograph released by Russia's Defence Ministry, October 22, 2015. REUTERS/Ministry of Defence of the Russian Federation/Handout via Reuters ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THE AUTHENTICITY, CONTENT, LOCATION OR DATE OF THIS IMAGE. EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. NO RESALES. NO ARCHIVE. THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS

أقرت روسيا للمرة الأولى بوجود قوات خاصة روسية في سوريا لمساعدة الطيران الروسي على شن الغارات والتدريب، مجددة التأكيد على إبقاء جزء من قواتها في الساحل السوري.

Published On 23/3/2016
المزيد من دولي
الأكثر قراءة