حطام بساحل تايلند قد يكون للطائرة الماليزية

File picture shows French gendarmes and police inspecting a large piece of plane debris which was found on the beach in Saint-Andre, on the French Indian Ocean island of La Reunion, July 29, 2015. French prosecutor announced on Thursday that we can say with certainty that the wing part found on Saint-Andre beach was from missing Malaysia Airlines Flight MH370. REUTERS/Zinfos974/Prisca Bigot/Files TPX IMAGES OF THE DAY
قطعة عثر عليها صيف عام 2015 بجزيرة "لا رينيون" الفرنسية بالمحيط الهندي قالت تحقيقات إنها للطائرة المفقودة (رويترز)

أعلنت تايلند أن قطعة حطام عُثر عليها في ساحلها الجنوبي ربما تعود لطائرة الركاب الماليزية التي فقدت بينما كانت في رحلة من كوالالمبور إلى بكين قبل نحو عامين.

وقال رئيس منطقة "باك فانانج" إن قطعة معدنية كبيرة جرفتها الأمواج في إقليم "ناكون سي ثامارات"، مضيفا أن قرويين أبلغوا السلطات بالعثور عليها، وأن القطعة طولها ثلاثة أمتار وعرضها متران.

وتابع المسؤول نفسه أن الصيادين يعتقدون بأن القطعة المعدنية ربما كانت في قاع البحر لمدة لا تزيد على عام بالنظر للشوائب التي علقت بها.

وتكهنت وسائل إعلام تايلندية بأن الحطام الذي عثر عليه القرويون قد يكون جزءا من طائرة الرحلة "إم إتش 370" التي اختفت في مارس/آذار 2014، وكانت وقتها تقوم برحلة من العاصمة الماليزية كوالالمبور إلى العاصمة الصينية بكين، وكان على متنها 239 راكبا، معظمهم صينيون.

وبعد الإعلان في تايلند عن العثور على قطعة الحطام المعدنية، قالت الصين إنها تراقب هذا التطور الجديد المحتمل في ملف الطائرة المفقودة. وفي يوليو/تموز من العام الماضي عُثر على قطعة حطام كبيرة في جزيرة "لا رينيون" الفرنسية بالمحيط الهندي، وخلصت تحقيقات فرنسية إلى أن القطعة جزء من الطائرة الماليزية.

وفي ما يخص أسباب اختفاء الطائرة، يعتقد محققون بأن شخصا ربما تعمد تعطيل جهاز الاتصال في الطائرة قبل تغيير مسارها لآلاف الكيلومترات.

المصدر : رويترز

حول هذه القصة

Local workers transport a piece of the Malaysia Airlines flight MH17 wreckage at the site of the plane crash near the village of Hrabove (Grabovo) in Donetsk region, eastern Ukraine in this November 20, 2014 file photo. MH17 was shot down on July 17, 2014 with 298 passengers on board. REUTERS/Antonio Bronic/Files FROM THE FILES - ONE YEAR ANNIVERSARY OF MH17 DOWNING. SEARCH "ANNIVERSARY MH17" TO FIND ALL 12 IMAGES

شككت موسكو، الثلاثاء، في هدف التحقيق الدولي الذي تجريه هولندا بشأن ظروف تحطم الطائرة الماليزية في يوليو/تموز 2014 شرقي أوكرانيا، معتبرة أن ثمة محاولة واضحة لاستخلاص نتائج متحيزة.

Published On 13/10/2015
FILE - In this photo dated Wednesday, July 29, 2015, French police officers carry a piece of debris from a plane in Saint-Andre, Reunion Island. Malaysian officials said Sunday, Aug. 2, 2015 that they would seek help from territories near the island where a suspected piece of the missing Malaysia Airlines jet was discovered to try to find more possible debris from the plane. (AP Photo/Lucas Marie, File)

يفتح اليوم الأربعاء الصندوق الذي يحتوي على جناح صغير من طائرة بوينغ 777، بمختبر عسكري بمدينة تولوز جنوب غرب فرنسا، لتأكيد ما إذا كان يعود فعلا إلى الطائرة الماليزية المفقودة.

Published On 5/8/2015
Workers load what is believed to be debris from a Boeing 777 plane that washed up on the Reunion Island, in a plane at Roland Garros airport in Saint-Marie on the French Indian Ocean island of Reunion on July 31, 2015. Plane debris that washed up on an Indian Ocean island is from a Boeing 777, Malaysian authorities said today, making it almost certainly the first piece of wreckage recovered from missing flight MH370. f confirmed by analysis of the debris, which will be flown to France on Saturday, the discovery would mark the first breakthrough in a case that has baffled aviation experts since the plane disappeared 16 months ago with 239 people on board. AFP PHOTO / RICHARD BOUHET

وصلت إلى فرنسا قطعة الحطام التي يشتبه أنها من الطائرة الماليزية المفقودة منذ 16 شهرا، حيث سيبدأ تحليلها للوقوف على حقيقتها، فيما أعلنت شركة بوينغ الأميركية إرسال فريق للمشاركة بالتحقيقات.

Published On 1/8/2015
المزيد من حوادث جوية
الأكثر قراءة