فرنسية مختطفة باليمن تظهر في شريط مصور

(FILES) -- A file photo taken on March 9, 2015 shows Yemeni women taking part in a rally in Sanaa calling for the release of French woman Isabelle Prime and her Yemeni interpreter Sherine Makkaoui who have been kidnapped last month in the capital by unidentified gunmen. The captors of Frenchwoman Isabelle Prime, kidnapped in Yemen on February 24, 2015 posted the first video of her since her abduction. In the 21-second tape posted on YouTube, Prime is shown seated on the ground dressed in black and appeals to the French and Yemeni presidents to take action to secure her release. The 30-year-old, who worked as a consultant on a World Bank-funded project, was seized with her translator Sherine Makkaoui as they were driving to work in the capital Sanaa. There has been no word on the identity of her kidnappers, who were dressed in police uniforms. Makkaoui was later freed. She said she had been released in the southern city of Aden on March 10. AFP PHOTO / MOHAMMED HUWAIS
سيدة يمنية تحمل صورة إيزابيل وشيرين أثناء مظاهرة نسائية في مارس/آذار الماضي بصنعاء (الفرنسية)

ظهرت الرهينة الفرنسية المختطفة في اليمن قبل نحو ثلاثة أشهر إيزابيل بريم في شريط مصور على موقع يوتيوب, وطالبت الرئيسين الفرنسي واليمني بالتحرك من أجل تحريرها من خاطفيها ومساعدتها على العودة إلى بلدها.

وبدت الرهينة البالغة من العمر ثلاثين عاما في هذا الشريط الذي يبلغ طوله 21 ثانية فقط وهي ترتدي لباسا أسود يغطي رأسها وجسدها, وتجلس على الأرض في منطقة صحراوية.

ولم يتضمن الشريط- الذي حمل على موقع يوتيوب في الرابع من مايو/أيار الماضي- أي معلومات عن الجهة الخاطفة أو الهدف من وراء عملية الاختطاف.

واختطفت إيزابيل -التي كانت تعمل في شركة متعاقدة مع برنامج يموله البنك الدولي جزئيا- مع مترجمتها اليمنية شيرين مكاوي في 24 فبراير/شباط الماضي بالعاصمة اليمنية صنعاء من قبل أشخاص يرتدون زي الشرطة فيما كانتا متوجهتين في سيارة إلى عملهما.

وفي وقت لاحق أفرج عن المترجمة مكاوي التي قالت إن عملية الإفراج عنها تمت في العاشر من مارس/آذار الماضي في مدينة عدن جنوبي اليمن.

وعقب ظهور الرهينة ونشر إحدى الصحف المحلية الخبر, قالت مصادر دبلوماسية فرنسية إن باريس "تعمل في نطاق السرية وبكل إصرار على تحرير إيزابيل بريم".

المصدر : الفرنسية