غرق 18 لاجئا في بحر إيجه

A picture made avaliable on 10 December 2015 shows Members of Turkish Coastal Guard ship UMUT bring some Syrian refugees on a boat after they attempted to reach Greek Island Chios at the Agean Sea in Cesme district near Izmir, coastal city of Turkey, 09 December 2015. The migrants, mostly from Iran, Bangladesh, Pakistan and Morocco, were placed on buses, some forcibly, and transported to shelters in Athens 550 kilometres to the south, reports said. Around 1,200 people had been stranded at the border since Macedonia started denying entry to so-called economic migrants trying to reach Western Europe via the Balkan route, which stretches from Turkey, through Greece, Macedonia, Serbia, Croatia, Slovenia and finally to Austria. In Athens, they will have to apply for asylum or be repatriated. Greek police sealed Idomeni on 09 December morning, also blocking access to reporters and humanitarian workers.
حرس الحدود التركي خلال إنقاذ عدد من اللاجئين في بحر إيجه قبل أيام (الأوروبية)

ذكرت وسائل إعلام تركية أن 18 مهاجرا ماتوا غرقا ليل الجمعة السبت في بحر إيجه قبالة السواحل الغربية لـتركيا عقب غرق مركبهم الذي كان متوجها إلى جزيرة كاليمنوس اليونانية.

وقالت وكالة أنباء دوغان إن خفر السواحل التركي تمكّن من إنقاذ 14 شخصا آخرين، هم سوريون وعراقيون وباكستانيون.

وأضافت تلك الوكالة التركية أنه تم نقل هؤلاء الناجين الذين يعانون من انخفاض الحرارة، ومن حالات خطيرة وفق السلطات الصحية.

وأبحر هؤلاء اللاجئون من مدينة بودروم الساحلية التركية (جنوب غرب) ليلا على متن مركب قديم انقلب وغرق على بعد ميلين بحريين عن السواحل التركية، كما قال عدد من الناجين.

ويوم الخميس لقي أربعة أشخاص مصرعهم جراء غرق قارب مطاطي كان على متنه لاجئون عراقيون، في بحر إيجه أيضا، أثناء محاولتهم التوجه إلى جزر يونانية.

يُشار إلى أن 680 شخصا قضوا في بحر إيجه خلال هذا العام أثناء محاولتهم العبور إلى السواحل الأوروبية، وفق أرقام المنظمة الدولية للهجرة.

المصدر : وكالات