زلزال قوي يضرب غربي إيران

Iranians search amongst the rubble of buildings after an earthquake hit Borazjan town in Bushehr province, in southern Iran, 28 November 2013. At least seven people were reported dead on 28 November after an earthquake struck southern Iran, reported the IRNA news agency. About 30 more people were reported injured, among massive damage in the southern Iranian province of Bushehr. Reports state that the epicentre was near the city of Borazjan, but the quake could be felt throughout the whole province, which is also home to the country's first atomic reactor.
آثار زلزال ضرب منطقة بوشهر جنوبي إيران في 2013 (الأوروبية)

قال المعهد الأميركي للفيزياء الأرضية إن زلزالا قويا بلغت شدته 6.3 درجات على مقياس ريختر ضرب في وقت مبكر من صباح اليوم الاثنين محافظة إيلام غربي إيران على الحدود مع العراق.

وقالت وكالة الصحافة الفرنسية نقلا عن التلفزيون الرسمي الإيراني أن الزلزال لم يتسبب في سقوط ضحايا حسب المعلومات الأولية وأدى إلى سقوط عدد من الجرحى إضافة إلى خسائر مادية كبيرة حسب الهلال الأحمر الإيراني.

وأضاف التلفزيون الرسمي الإيراني أن عددا من سكان المنطقة قضوا الليل خارج منازلهم بسبب هزات أرضية خفيفة تواترت منذ أمس الأحد.

يذكر أن زلزالا عنيفا ضرب في ديسمبر/كانون الثاني 2003 مدينة بام في جنوبي إيران وأدى إلى سقوط 26 ألف قتيل وأحدث دمارا هائلا في البنية التحتية للمنطقة.

المصدر : وكالات