زلزال في أميركا الوسطى وتحذير من تسونامي

A handout shakemap released by the US Geological Survey (USGS) on 14 October 2014 shows the area off the coast of El Salvador where a 7.4 magnitude struck at a depth of 70.5 km on 14 October 2014. The Pacific Tsunami Warning Center issued a threat warning saying that hazardous Tsunami waves are possible for coasts located within 300 km of the earthquake epicenter. EPA/USGS HANDOUT EDITORIAL USE ONLY
الزلزال وقع على بعد 67 كلم قبالة سواحل السلفادور ونيكاراغوا (الأوروبية)

قتل شخص واحد على الأقل في زلزال بقوة 7.4 درجات ضرب في وقت متأخر من يوم أمس الاثنين سواحل السلفادور ونيكاراغوا وشعر به السكان في أرجاء أميركا الوسطى, لكن لم ترد تقارير فورية عن وقوع أضرار واسعة.

وحثت إدارة الطوارئ في السلفادور السكان المقيمين قرب الساحل على التحرك إلى الداخل، بعد صدور تحذير من أمواج مد بحري مدمرة "تسونامي".

وقال رئيس بلدية مدينة سان ميجيل السلفادورية ولفريدو سلغادو إن رجلا قتل عندما سقط عمود كهربائي عليه.

وذكرت هيئة المسح الجيولوجي الأميركية أن الزلزال وقع على بعد 67 كلم قبالة سواحل السلفادور ونيكاراغوا، وأضافت أن مركز الزلزال كان على عمق 40 كلم.

وكان مركز التحذير من تسونامي في المحيط الهادي قال إن هناك احتمالا لحدوث أمواج مد بحري مدمرة في المنطقة, لكنه عدل عن ذلك في وقت لاحق.

وأضاف المركز أن المنطقة التي يحتمل أن تضربها أمواج تسونامي تشمل سواحل نيكاراغوا وهندوراس والسلفادور.

المصدر : وكالات

حول هذه القصة

epa04118200 A shake map released by the US Geological Survey (USGS) on 10 March 2014 shows the location and intensity of a 6.9 Richter scale earthquake 77.7 km west of Eureka, California, USA. No immediate damage or tsunami alerts have been reported. EPA/USGS HANDOUT EDITORIAL USE ONLY

ضرب زلزال بقوة 6.9 درجات على مقياس ريختر اليوم ساحل شمال ولاية كاليفورنيا الأميركية، دون أن ترد أنباء عن خسائر. ولم يصدر أي تحذير عن احتمال حدوث موجات تسونامي.

Published On 10/3/2014
موقع للزلزال الذي وقع أمس في ولاية ألاسكا بالولايات المتحدة

ضرب زلزال بقوة ثماني درجات على مقياس ريختر الاثنين جزر ألوشيان الواقعة في ولاية ألاسكا الأميركية، مما أدى لصدور تحذير باحتمالية وقوع تسونامي في المناطق الواقعة بالقرب من مركز الزلزال.

Published On 24/6/2014
This National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) photo obtained May 24, 2012 shows Tropical Storm Alberto visible in this image from the NOAA GOES-13 satellite taken on March 21, 2012 at 1845z. The first eastern Pacific hurricane of the 2012 season, named Bud, has formed off the southwestern coast of Mexico, the US National Hurricane Center said early Thursday.The category one storm was 385 miles (620 kilometers) southwest of the coastal town of Manzanillo, with maximum sustained winds of 75 miles (120 kilometers) per hour, according to the US monitors. There was no immediate threat from the storm, though the center issued a tropical storm watch for the coastline from Punto San Telmo to La Fortuna, indicating that storm conditions were possible within the next 48 hours. AFP PHOTO/NOAA/HANDOUT/RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS

وقع زلزال بقوة 7.3 درجات في المحيط الهادي قبالة ساحل السلفادور في وقت متأخر من مساء الأحد وصدر تحذير لفترة وجيزة من احتمال وقوع أمواج مد عاتية (تسونامي) على طول ساحل أميركا الوسطى لكن الزلزال لم يسبب أضرارا كبيرة أو إصابات.

Published On 27/8/2012
Japan Meteorological Agency officer Yohei Hsegawa speaks during a press conference in Tokyo on May 5, 2014. A strong 6.0-magnitude earthquake shook buildings in Tokyo early on May 5, seismologists and AFP reporters said, but officials stressed there was no risk of a tsunami. AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO

ضرب زلزال بقوة 5.7 درجات السبت السواحل الشمالية الشرقية لليابان دون أن يسفر عن أضرار، بحسب المعهد الأميركي للجيوفيزياء. كما أوردت وكالة الأرصاد اليابانية أن لا خطر من حصول تسونامي.

Published On 5/7/2014
المزيد من دولي
الأكثر قراءة