المجر تستعين بجيشها لمنع عبور اللاجئين

SZEGED, HUNGARY - AUGUST 30: Hungarian army patrol the border from Serbia into Hungary close to the village of Roszke on August 30, 2015 near Szeged, Hungary. According to the Hungarian authorities a record number of migrants from many parts of the Middle East, Africa and Asia crossed the border from Serbia earlier this week, said to be due in part to the erection of a new fence that is due to be completed at the end of this month. Since the beginning of 2015 the numbe
دورية للجيش المجري عند إنشاء الساتر المعدني عام 2015 (رويترز-أرشيف)

لجأت المجر إلى الجيش في مساعيها لضبط دخول اللاجئين من حدودها الجنوبية مع صربيا، حيث دشن وزير الدفاع المجري ستيفان سيميشكو أمس الاثنين قاعدة عسكرية صغيرة على الحدود مع صربيا.

وخاطب سيميشكو العسكريين في القاعدة خلال حفل التدشين، قائلا إن مهمتهم تتركز في حماية الحدود "بحيث يتعذر على مئات الآلاف التجول عبر البلاد"، في إشارة إلى تدفق اللاجئين عام 2015 إلى المجر في طريقهم إلى بلدان شمال أوروبا وغربها الغنية.

وتضم القاعدة نحو تسعين حاوية ستؤوي نحو 150 جنديا في منطقة هرسيغزانو على بعد 220 كيلومترا إلى الجنوب من العاصمة بودابست.

وكان رئيس الحكومة المجري فيكتور أوربان قد أكد الأسبوع الماضي الانتهاء من بناء جدار على الحدود مع صربيا مزود بأجهزة مراقبة متطورة. وقال "يمكن للشعبين النمساوي والألماني النوم والشخير لأن المجريين يمكنهم حماية الحدود الخارجية لأوروبا".

المصدر : أسوشيتد برس

حول هذه القصة

A migrant familly walks through a field after crossing into Hungary from the border with Serbia near the village of Roszke September 5, 2015. Austria and Germany threw open their borders to thousands of exhausted migrants on Saturday, bussed to the Hungarian border by a right-wing government that had tried to stop them but was overwhelmed by the sheer numbers reaching Europe's frontiers.Left to walk the last yards into Austria, rain-soaked migrants, many of them refugees from Syria's civil war, were whisked by train and shuttle bus to Vienna, where many said they were resolved to continue on to Germany. REUTERS/Marko Djurica

انخرط نحو مئة مهاجر في إضراب عن الطعام بمركز احتجاز مجري على الحدود مع رومانيا، مطالبين بالسماح لهم بمغادرة البلاد. واشتكى المهاجرون من أخذ بصماتهم في المجر.

Published On 14/3/2017
A patrolling Hungarian police officer watches migrants behind a temporary protective fence at the border between Hungary and Serbia near Morahalom, 179 kms southeast of Budapest, Hungary, Monday Feb. 22, 2016. (Zoltan Gergely Kelemen/MTI via AP)

أعلنت المجر عن جدار جديد لصد المهاجرين على حدودها مع صربيا به كاميرات للرؤية الليلية ومجسات حرارية. جاء ذلك بعد عامين من إقامة جدار للحيلولة دون انتقال المهاجرين لغرب أوروبا.

Published On 28/2/2017
Forensic police officers inspect a parked truck in which up to 50 migrants were found dead, on a motorway near Parndorf, Austria August 27, 2015. REUTERS/Heinz-Peter Bader/File photo

عقد ضباط بشرطة المجر ويوروبول مؤتمرا صحفيا في بودابست لتوضيح مسار التحقيق في قضية الـ71 لاجئا التي أحدثت صدمة في أوروبا، على أن يتم تسليم أوراق القضية للادعاء العام بالمجر.

Published On 13/10/2016
المزيد من سياسي
الأكثر قراءة