وظّفت جلادين.. السعودية تحطّم رقما قياسيا في الإعدامات

YOGYAKARTA, INDONESIA - JUNE 24: Protestors demonstrate in front of the Presidential Palace claiming the Indonesian Government are failing to protect its migrant workers following the recent execution of an Indonesian maid in Saudi Arabia, on June 24, 2011 in Yogyakarta, Indonesia. Indonesia's President Susilo Bambang Yudhoyono sent a strong letter of protest to Saudi Arabian King Abdullah bin Abdul Azis, and will suspend sending domestic workers from August 1. The suspension comes following the beheading of maid Ruyati binti Satubi, who was convicted of murdering the wife of her Saudi employer with a cleaver, which she claimed was in response to abuse. The suspension is expected to remain until the Saudi government agrees to sign a memorandum protecting domestic worker's rights. (Photo by Ulet Ifansasti/Getty Images)
من مظاهرة سابقة في يوغياكارتا الإندونيسية على إعدام خادمة بالسعودية (غيتي)

قالت مجلة إنسايدر إن السعودية ستحطّم رقما قياسيا جديدا في العام 2019 في تنفيذ عقوبة الإعدام، استنادا إلى إحصاءات لمنظمات حقوقية.

وبحسب المجلة فإن السعودية نفذت 43 حكما بالإعدام منذ الأول من يناير/كانون الثاني وحتى منتصف الشهر الجاري، في حين كانت قد أعدمت 48 شخصا في الأشهر الأربعة الأولى من العام الماضي.

كما تشير المجلة إلى ارتفاع ملحوظ في تنفيذ أحكام الإعدام في المملكة في السنوات الأخيرة، وهو ما دفع المسؤولين خلال العام 2015 إلى فتح باب التوظيف أمام الراغبين في الالتحاق بفريق الجلادين.

ولم يشترط الإعلان استيفاء المترشحين أي مؤهلات أو مهارات، واكتفى بالقول إن من سيوظف "سينفذ أحكام الإعدام".

المصدر : الجزيرة

حول هذه القصة

أعلنت السعودية عن تنفيذ حكم إعدام في منطقة الرياض بحق مواطن، مما يرفع عدد الإعدامات التي نفذتها السلطات منذ بداية العام الجاري إلى مئة، وسط إدانة من منظمة العفو الدولية.

2/10/2017
المزيد من حريات
الأكثر قراءة