اغتيال صحفي عراقي بيد مجهولين

epa02905853 Iraqi demonstrators carry a symbolic coffin of slain journalist Hadi al-Mehdi, who was gunned down with a silenced weapon inside his house, as they take part in a demonstration in central Baghdad, Iraq on 09 September 2011. According to media reports, Mehdi had criticized the government and was calling for a protest against government corruption in Baghdad's Tahrir Square. Protesters are demanding the removal of the government, as frustrations have risen in the past few months over its performance. There have been sporadic protests in various cities criticizing the government for its perceived failure to provide jobs, tackle corruption and end an electricity shortage. EPA/ALI ABBAS
undefined
أعلنت جمعية تدافع عن الصحفيين العراقيين مقتل ممثلها في قضاء تلعفر بمحافظة نينوى شمالي البلاد، معتبرة هذه المحافظة -التي شهدت مقتل 49 إعلاميا- الأخطر على حياة الصحفيين.

وذكرت الجمعية العراقية للدفاع عن حقوق الصحفيين العراقيين اليوم، أن مسلحين مجهولين اغتالوا ظهر أمس الاثنين الكاتب والصحفي عادل محسن حسين ممثل الجمعية بقضاء تلعفر قرب المجمعات الحكومية في حي الضباط جنوبي الموصل.

وحملت الجمعية جميع الجهات الرسمية والأمنية مسؤولية ما يتعرض له الصحفيون في محافظة نينوى من جرائم قتل وتهديدات من "جهات مجهولة".

وقالت إنه رغم تحذيراتها لتلك السلطات ودعواتها لتوفير بيئة آمنة للصحفيين وفتح تحقيق رسمي في الاعتداءات الأخيرة على الصحفيين في المحافظة "إلا أن الجميع يتهرب من المسؤولية".

وكان مرصد الحريات الصحفية بالعراق اعتبر مدينة الموصل الأخطر على حياة الصحفيين، حيث شهدت مقتل 49 صحفيا وإعلاميا لم يتم الكشف عن أي من قتلتهم حتى الآن.

المصدر : يو بي آي