فضلات الدجاج على البيض تهددك بالمرض

بيض الدجاج قد يتسبب في الإصابة ببكتيريا "كامبيلوباكتر"، التي قد تؤدي إلى الإصابة بإسهال والتهابات الأمعاء. (النشر مجاني لعملاء وكالة الأنباء الألمانية "dpa". لا يجوز استخدام الصورة إلا مع النص المذكور وبشرط الإشارة إلى مصدرها.) عدسة: dpa صور: Kai Remmers/dpa-tmn/dpa
بيض الدجاج قد يتسبب في الإصابة بعدوى بكتيرية (الألمانية)

حذر المعهد الاتحادي لتقييم المخاطر في ألمانيا من أن‬ ‫البيض قد يتسبب في الإصابة ببكتيريا العطيفة (كامبيلوباكتر) الخطيرة، التي قد تؤدي إلى الإصابة بإسهال والتهابات الأمعاء، ‫ويزداد هذا الخطر في حال وجود فضلات الدجاج على القشرة. ‬

ولتجنب هذا الخطر، ينبغي غسل اليدين جيدا بعد ملامسة بيض الدجاج، مع‬ ‫مراعاة فصل البيض النيئ عن المواد الغذائية الأخرى عند التخزين‬ ‫والتحضير. ‬

‫كما لا يجوز تناول بيض الدجاج نيئا، علما بأن بكتيريا "كامبيلوباكتر" تموت عند تسخين البيض.

المصدر : الألمانية + الجزيرة

حول هذه القصة

Under a very high magnification of 12000X, this undated colorized scanning electron micrograph shows a large grouping of Gram-negative Salmonella bacteria. If someone's stomach is churning and cramping after eating a burger or club sandwich from a pop-up vendor at the London Olympics, Brian McCloskey plans to be among the first to hear about it. As the man in charge of disease surveillance during the Games, he says the greatest risk will be food poisoning from people eating street snacks in warm weather, failing to wash their hands and using the same toilets as millions of others. But he has a strategy to get ahead of the threat. McCloskey's Health Protection Agency Olympic co-ordination centre (OCC) will gather data on a daily basis - not only on confirmed cases of diseases such as measles, meningitis, salmonella and flu, but also on the stomach cramps, coughs, headaches and fever symptoms people complain of when they go to walk-in clinics or emergency rooms. To match story OLY-LON-HEALTH-SURVEILLANCE.

تزخر موائد رمضان بأصناف الطعام من شتى الألوان وبكافة النكهات والتي تتنوع طريقة إعدادها وطهوها، مما يتطلب من آكليها الصائمين ومعديها الانتباه إلى معايير النظافة وشروط الوقاية الصحية، حتى لا ينتهي بهم الأمر في المستشفى ضحية للتسمم.

Published On 28/7/2013
KOBLENZ, GERMANY - NOVEMBER 30: A sample of meat is separated in a laboratory of the investigation office of the German state of Rhineland-Palatinate on November 30, 2005 in Koblenz, Germany. After several recent cases of illegal meat processing and selling of rotten meat in different German states the health authorities are enforcing their food suveillance rules.

قالت منظمة الصحة العالمية الخميس إن مليوني شخص يموتون سنويا بسبب أمراض منقولة عن طريق الأطعمة، وإن الطعام أو الماء الملوثين يمكن أن يتسببا بأكثر من مائتي مرض.

Published On 3/4/2015
اكتشاف تلوث ملح الطعام بجزيئات بلاستيكية ضارة!

أثبت باحثون لأول مرة وجود جزيئات بلاستيكية في ملح الطعام المستخرج من البحر، وقد يكون هذا التلوث قد حدث في عدة بلدان، لكن ما ضرر هذه الجزيئات على صحة الإنسان؟

Published On 21/11/2015
Attendees react as they use Samsung Galaxy smartphones to take a virtual reality (VR) simulated ride at Six Flags during the E3 (Electronic Entertainment Expo) in Los Angeles, California, USA, 14 June 2016. The E3 expo introduces new games and gaming devices and is an anticipated annual event among gaming enthusiasts and marketers. The event runs from 14 to 16 June 2016.

حذّر علماء من أن الحياة العصرية تقتل الأطفال مع ارتفاع نسبة الإصابة بالسرطان 40% خلال الأعوام الـ16 الماضية بسبب تلوث الهواء، واستخدام المبيدات الحشرية، وكذلك وجبات الطعام الفقيرة والإشعاعات.

Published On 4/9/2016
المزيد من طبي وصحي
الأكثر قراءة