فرنسا وهونغ كونغ تعلنان ظهور إصابات بإنفلونزا الطيور

Live chicken sit in cages at Cheung Sha Wan Temporary Wholesale Poultry Market in Cheung Sha Wan district, Hong Kong, China, 31 December 2014. Hong Kong's government has started to kill all the 15,000 live poultry at the market and close the market off for 21 days after samples of chicken imported from mainland China tested positive for the H7N9 avian flu virus. The infected chickens were among a batch of around 1,200 chickens imported from a registered farm in Huizhou in Guangdong Province.
دجاج حي في سوق في هونغ كونغ (الأوروبية)

أعلنت وزارة الزراعة الفرنسية أمس الأربعاء ظهور بؤرة من إنفلونزا الطيور في جنوب غرب البلاد، كما أعلن عن اكتشاف إنفلونزا الطيور بين الطيور البرية في هونغ كونغ.

وقالت وزارة الزراعة الفرنسية إنه تأكد رصد السلالة الفيروسية من إنفلونزا الطيور "أتش5أن1" في مزرعة بمنطقة دوردوني، في حين قال متحدث باسم الوزارة لرويترز إن الإصابة الجديدة اكتشفت بين الدجاج وهي الأولى من نوعها في فرنسا منذ عام 2006.

وأضاف أن وزير الزراعة الفرنسي ستيفان لو فول بادر بإصدار تعليمات للهيئات الزراعية بتفعيل خطة للتدخل الطارئ وذلك وفقا للمعايير الأوروبية والدولية.

وفي شأن متصل، قالت المنظمة العالمية لصحة الحيوان يوم الثلاثاء إن هونغ كونغ أعلنت اكتشاف السلالة الفيروسية "أتش5أن6" من إنفلونزا الطيور بين الطيور البرية الأسبوع الماضي، لكنها أوضحت أن الفيروس لم ينتشر بصورة واضحة.

وقالت الإدارة المسؤولة عن الزراعة في منطقة هونغ كونغ في تقرير بثته المنظمة العالمية لصحة الحيوان على موقعها الإلكتروني، إنه تم احتواء البؤرة المكتشفة.

وهذه السلالات الفيروسية مختلفة عن سلالة "أتش7أن9" الأقل شراسة التي تصيب المئات في الصين منذ عام 2013 مما أودى بحياة 175 شخصا على الأقل.

المصدر : رويترز

حول هذه القصة

An Indian worker removes a dead chicken prior to a culling operation at Venkateshwara Hatcheries in Thoroor village, of Hayatnagar mandal in Ranga Reddy District, some 55 kilometers from Hyderabad on April 14, 2015. Five chicks were found to be infected with H5N1 avian influenza on regular testing of samples belonging to the farm of a poultry farmer Srinivas Reddy. The authorities ordered the culling of 150,000 birds in a kilometre radius on poultry farms, although no cases of human infections were identified so far, according to Ranga Reddy district officials. AFP PHOTO / Noah SEELAM

قالت منظمة الأغذية والزراعة الاثنين إن سلالة شديدة العدوى من إنفلونزا الطيور تنتشر في مناطق بغرب أفريقيا وتدمر مزارع الدواجن، مما يثير المخاوف من احتمال انتقال الفيروس من الطيور للبشر.

Published On 21/7/2015
In this May 12, 2015 photo, dead chickens are buried in a farm field near Rose Acre Farms, near Winterset, Iowa. Rose Acre Farms is depopulating its Winterset egg-laying operation after the avian influenza virus was discovered two weeks ago. Agriculture economists say the bird flu could cost the Iowa economy more than $600 million and Minnesota over $300 million as the virus continues to spread to new barns. The estimates include sales losses to feed suppliers, trucking companies, and processing plants.(Rodney White/The Des Moines Register via AP) MAGS OUT, TV OUT, NO SALES, MANDATORY CREDIT

مدد حاكم ولاية أيوا الأميركية -أمس الثلاثاء- حالة الطوارئ المعلنة بشأن إنفلونزا الطيور شهرا آخر حتى 30 أغسطس/آب المقبل، وذلك لإنقاذ موارد الولاية من الدواجن.

Published On 29/7/2015
2-خانيونس/ قطاع غزة/ فلسطين المحتلة/ 8-8-2015/ عدد من بائعي بائعات الطيور البيتية في سوق خانيونس الشعبي أثناء بيعهن الطيور البيتية، ويظهر خلو السوق من طيور البط الممنوع من التداول.

تعمل سلطات قطاع غزة على التعامل مع إنفلونزا الطيور الذي تم تشخيص أولى حالاته في جباليا في مارس/آذار الماضي بإحدى مزارع البط، لكن لم يثبت حتى الآن أي إصابة بالمرض.

Published On 17/8/2015
المزيد من طبي وصحي
الأكثر قراءة