شرب القهوة يوميا يقلل الإصابة بسرطان الجلد

Dan Streetman, vice president of wholesale and coffee buyer for Irving Farm Coffee Roasters, pours a cup of La Bendicion coffee from Nicaragua, at Irving Farm in the Manhattan borough of New York September 23, 2014. For the first time in three years, Streetman is buying coffee beans in bulk from Colombia, exploiting low comparative prices and reflecting new flexibility by U.S. roasters who had become over reliant on a single country for premium arabica. Streetman, the buyer for New York City-based specialty roaster and retailer Irving Farm Coffee Roasters, stopped ordering from the South American country in 2011 as disease devastated crops, supplies became erratic and prices soared. Instead he bought more from El Salvador, Guatemala and Honduras. Now, leaf rust fungus, known as roya, is threatening Central America's crops, lifting the cost for many of those grades above Colombia's for the first time in more than eight years, according to Reuters data on physical coffee prices, which are expressed as differentials above or below New York futures. To match story USA-COFFEE/ROASTERS Picture taken September 23, 2014. REUTERS/Carlo Allegri (UNITED STATES - Tags: BUSINESS AGRICULTURE COMMODITIES)
تناول أربعة أكواب من القهوة يقي من السرطان لكن الإفراط في تناولها يسبب ارتفاع ضغط الدم (رويترز/أرشيف)

بالإضافة إلى أهميتها في الإعانة على الانتباه في الصباح، كشفت دراسة أميركية جديدة تمت على مدى عشر سنوات أن تناول أربعة أكواب من القهوة يوميا يمكن أن يقلل خطر الإصابة بسرطان الجلد بنسبة 20%.

يُشار إلى أن سرطان الجلد، المعروف باسم الميلانوما، سببه الرئيسي هو التعرض للأشعة فوق البنفسجية سواء من أشعة الشمس الطبيعية أو الضوء الصناعي المستخدم في أجهزة اسمرار البشرة, ويقدر عدد الذين يتم تشخيصهم بالميلانوما في بريطانيا بنحو 12800 شخص كل عام.

ولكن قبل المسارعة لتناول كوب قهوة آخر، نبهت الدراسة إلى أن الأمر يحتاج إلى المزيد من التحقيق، ويُذكر أيضا أنه في الوقت الذي قد يساعد فيه الكافيين على الوقاية من الأشعة فوق البنفسجية الضارة فإن الخدمات الصحية البريطانية تحذر من الإفراط في تناوله لأنه يمكن أن يسبب ارتفاع ضغط الدم.

 

 

المصدر : تلغراف