عمليات التجميل لا تزيد الجمال

A photo taken on July 15, 2013 shows a Vietnamese-American patient as she checks her appearance four days after undergoing a cosmetic rhinoplasty and eye procedures at the JK Medical Group plastic surgery hospital in Seoul. Skilled plastic surgeons in looks-obsessed South Korea are enjoying an unexpected boom as increasing numbers of foreigners seek aesthetic absolution in what is fast becoming the cosmetic procedure capital of the world. According to government data, overall medical spending by foreign visitors hit a record 116 million US dollars in 2011. Almost a half of all foreigners seeking a nose job, a facelift, a jawbone reduction or a tummy tuck were from China. Their number nearly tripled from 1,657 in 2009 to 4,400 in 2010. Clinics are are also reporting sweilling customer numbers from Japan, the Middle East, Africa, Veitnam, and Mongolia.
undefined

توصلت دراسة كندية حديثة إلى أن عمليات التجميل في الوجه تنقص ثلاث سنوات من العمر فقط ولا تزيد الجاذبية إلا بشكل طفيف جدا، في نتيجة تعاكس الانطباع السائد عن عمليات التجميل وقدرتها على تغيير شكل الشخص وجاذبيته بشكل كبير.

وأجرى الدراسة فريق بحثي من كلية الطب في جامعة تورنتو، وقادها الباحث جوشوا زيم الذي يعمل حاليا في معهد العين والأذن والحنجرة في منهاتن، ونشرت نتائجها في دورية الرابطة الطبية الأميركية لجراحة تجميل الوجه.

وعرض الباحثون صورا لـ49 مريضا خضعوا لجراحات تجميل في الوجه بين 4 يوليو/تموز 2006 و22 يوليو/تموز 2010، على خمسين مشاركا ليسوا على معرفة بأصحاب الصور، وطلبوا منهم تقدير عمر الأشخاص في الصور وتحديد مدى جاذبيتهم على سلم من واحد إلى عشرة.

وأظهرت الدراسة أن معدل العمر الذي قدره المشاركون كان أقل بـ3.1 سنوات من العمر الحقيقي لأصحاب الصور.

وكان لافتا أن الزيادة في الجاذبية حسب تقدير المشاركين كانت قليلةً جدا ولا تكاد تذكر لدى المقارنة بين صور ما قبل العمليات وما بعدها.

المصدر : يو بي آي