السوائل سلاحك ضد الإغماء الحراري

DEATH VALLEY NATIONAL PARK, CA JULY 15: Dan Marinsik of San Jose, California makes his tenth running of the AdventurCORPS Badwater 135 ultra-marathon race on July 15, 2013 in Death Valley National Park, California. Billed as the toughest footrace in the world, the 36th annual Badwater 135 starts at Badwater Basin in Death Valley, 280 feet below sea level, where athletes begin a 135-mile non-stop run over three mountain ranges in extreme mid-summer desert heat to finish at 8,350-foot near Mount Whitney for a total cumulative vertical ascent of 13,000 feet. July 10 marked the 100-year anniversary of the all-time hottest world record temperature of 134 degrees, set in Death Valley where the average high in July is 116. A total of 96 competitors from 22 nations are attempting the run which equals about five back-to-back marathons. Previous winners have completed all 135 miles in slightly less than 24 hours.
undefined
حذرت جمعية سانت جون لإسعاف الحوادث من أن قلة تناول السوائل في ظل ارتفاع درجات الحرارة في فصل الصيف يمكن أن يتسبب في الإصابة بالإغماء الحراري، موضحة أنه قد يظهر في صورة الإصابة بالصداع أو شعور عام بالوهن والإعياء أو في صورة تقلصات عضلية أو فقدان الوعي.

وإذا حدثت الإصابة بالإغماء الحراري بالفعل، أوصت الجمعية الألمانية الأشخاص المحيطين بالمصاب بضرورة إرخاء الملابس الضيقة التي يرتديها، وإبعاده عن أشعة الشمس مع جعله يستلقي على ظهره أو يرفع ساقيه لأعلى.

وأضافت الجمعية أنه يفضل بعد ذلك تبريد جسم المصاب بمناشف مبللة وإعطاؤه أحد المشروبات، لافتة إلى أنه عادة يوصي الخبراء بإعطائه المياه المضاف إليها مقدار ملعقتي شاي من ملح الطعام لكل لتر.

وللوقاية من الإصابة بالإغماء الحراري من الأساس، شددت الجمعية على ضرورة أن يتناول البالغون لترين إلى ثلاثة لترات من السوائل يوميا، لا سيما من الماء أو الشاي غير المحلى بالسكر أو العصائر المخففة.

ولتناول هذه الكمية كاملة، أوصت الجمعية بوضع كمية السوائل المراد تناولها يوميا في موضع مرئي وإعادة ملء الكوب بعد الانتهاء من تناول السوائل الموجودة به مباشرة، وبذلك يمكن تناول الكمية المحددة على مدار اليوم.

المصدر : الألمانية