القاهرة تنفي تسيير رحلات إلى حلب

epa03097617 A handout photograph made available by the Middle East News Agency (MENA) on 09 February 2012, shows an army armored vehicle stationed at Cairo International Airport, in Cairo, Egypt, 08 February 2011. Egypt's military-backed government has deployed troops countrywide, as the opposition calls for civil disobedience to press for a transfer of power to an elected administration. Armored vehicles were deployed outside key state institutions, including Cairo airport. More than 30 protest groups are supporting the civil disobedience campaign due to start on 11 February, the first anniversary of Hosni Mubarak's ousting as president. EPA/MENA/HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
undefined
 
نفت مصادر ملاحية في مطار القاهرة الدولي اليوم السبت ما تردد عن تسيير رحلات جوية إلى مطار حلب السوري، الذي قال شهود عيان إنه عاد إلى العمل جزئيا.

وفي القاهرة، قالت مصادر ملاحية إن الخطوط السورية نظمت رحلة اليوم السبت برقم 202 توجهت من القاهرة إلى دمشق وعليها 55 راكبا، وذلك طبقا لخط سير الرحلة الذي قدمه مكتب الخطوط السورية بمطار القاهرة، حيث كانت الطائرة قد وصلت قبل ثلاث ساعات من مغادرتها قادمة من دمشق.

وفي دمشق، ذكر شهود عيان أن مطار حلب الدولي عاد للعمل جزئيا، واستقبلت مدرجاته اليوم أولى الرحلات قادمة من مطار القاهرة بعد توقف دام أسابيع.

وكان جيش النظامي السوري أعلن أوائل الشهر الحالي سيطرته على الطريق الدولي الواصل بين مدينيْ حماة وحلب، وهو ما يشمل الطريق المؤدي إلى المطار.

المصدر : الألمانية