نتفليكس تسحب كل أفلامها من مهرجان كان

ISTANBUL, TURKEY - MARCH 23: The Netflix App logo is seen on a television screen on March 23, 2018 in Istanbul, Turkey. The Government of Turkish President Recep Tayyip Erdogan passed a new law on March 22 extending the reach of the country's radio and TV censor to the internet. The new law will allow RTUK, the states media watchdog, to monitor online broadcasts and block content of social media sites and streaming services including Netflix and YouTube. Turkey already bans many websites including Wikipedia, which has been blocked for more than a year. The move came a day after private media company Dogan Media Company announced it would sell to pro-government conglomerate Demiroren Holding AS. The Dogan news group was the only remaining news outlet not to be under government control, the sale, which includes assets in CNN Turk and Hurriyet Newspaper completes the governments control of the Turkish media. (Photo by Chris McGrath/Getty Images)
مهرجان كان منع عرض أفلام نتفليكس في المنافسات الرسمية لكونها لا تعرض في صالات السينما (غيتي إيميجز)
قالت شركة نتفليكس أمس الأربعاء إنها ستسحب كل أفلامها من مهرجان كان السينمائي الذي يقام الشهر القادم، بعد أن منع المنظمون خوض أفلام الشركة مسابقاته لرفضها عرضها في دور السينما.
 
وقال تيد ساراندوس مدير المحتوى في نتفليكس في مقابلة مع مجلة "فارايتي" إن عرض الأفلام في مهرجان كان لن يكون له معنى بعد أن غيّر قواعده.
 
وكان مدير المهرجان تييري فريمو قال الشهر الماضي إن نتفليكس رفضت توزيع أفلامها في دور العرض بفرنسا، وبالتالي ستمنع من المنافسة في الحدث الذي يستمر 12 يوما. لكنه أوضح أن بوسع الشركة عرض أفلامها خارج المسابقات الرسمية.
 
وقال ساراندوس لمجلة "فارايتي" إن نتفليكس لن تشارك خارج المنافسات. وأضاف "لا أظن أن هناك أي منطق في الخروج من المسابقات".
 
وتعتزم نتفليكس عرض ثمانين فيلما في العام الحالي لعملائها الذين يبلغ عددهم 109 ملايين على مستوى العالم.
 
وعرضت الشركة بضعة أفلام مثل "برايت" من بطولة ويل سميث في عدد محدود من دور العرض، لكن معظم سلاسل دور العرض الكبرى رفضت طرح أفلام نتفليكس لأنها تعرضها على الإنترنت في نفس التوقيت.

المصدر : رويترز