السجن عشر سنوات لغزي أدين بالتخابر مع إسرائيل

Hamas militants surround Palestinians suspected of collaborating with Israel, before their execution in Gaza City August 22, 2014. Hamas militants killed seven Palestinians suspected of collaborating with Israel in a public execution in a central Gaza square on Friday, witnesses and a Hamas website said. The victims, their heads covered and hands tied, were shot dead by masked gunmen dressed in black in front of a crowd of worshippers outside a mosque after prayers, witnesses and al-Majd, a pro-Hamas website, said. Another 11 people suspected of collaborating with Israel were killed by gunmen at an abandoned police station in Gaza earlier on Friday, Hamas security officials said. REUTERS/Stringer (GAZA - Tags: POLITICS CIVIL UNREST MILITARY CONFLICT)
المقاومة الفلسطينية نفذت حكم الإعدام الصيف الماضي بغزة في عدد من الجواسيس (رويترز-أرشيف)
قضت محكمة عسكرية في قطاع غزة اليوم الأحد بالسجن عشر سنوات مع الأشغال الشاقة على فلسطيني أدين بالتخابر مع الاحتلال الإسرائيلي.

وقال مصدر قضائي -في بيان مقتضب- "تم الحكم على المتخابر مع الاحتلال (أ. ز) بالأشغال الشاقة المؤقتة لمدة عشر سنوات بتهمة التخابر مع الاحتلال". ولم يكشف المصدر تفاصيل الاتهام أو الفترة التي تعود إليها وقائع هذه القضية.

وكانت المقاومة الفلسطينية قد أعدمت في أغسطس/آب الماضي 18 جاسوسا للاحتلال الإسرائيلي وسط مدينة غزة التي تسيطر عليها حركة المقاومة الإسلامية (حماس)، وأعلن حينها عن مرحلة جديدة في محاربة "المشبوهين والعملاء"، أطلق عليها اسم "خنق الرقاب".

وجرت عمليات الإعدام تلك بينما كان الاحتلال الإسرائيلي يشن عدوانا على غزة استمر 51 يوما، وأدى إلى استشهاد 2147 شخصا، معظمهم مدنيون، وجرح نحو 11 ألف شخص.

المصدر : الفرنسية