عشرات المفقودين بعواصف المكسيك

Acapulco, Guerrero, MEXICO : This handout photo taken and released on September 18, 2013 by Mexico's Interior Ministry press office shows an aerial view of landslides along the highway going to Acapulco, in the Mexican state of Guerrero, as heavy rains hit the country. Resurgent Hurricane Manuel lashed Mexico's northwest coast early on September 19 after twin storms killed at least 80 people nationwide and buried a village under a massive mudslide, leaving dozens more missing. The storms damaged bridges, caused rivers to overflow and flooded half of the Pacific resort of Acapulco, stranding tens of thousands of tourists who sought airlifts while looters ransacked stores. AFP PHOTO/ Interior MINISTRY
undefined

أعلن الرئيس المكسيكي إنريكي بينيا نييتو أمس الأربعاء أن 58 شخصا اعتبروا في عداد المفقودين, بعدما أدى انزلاق أتربة ناجم عن سوء الأحوال الجوية إلى طمر منطقة في جنوب البلاد بشكل جزئي تحت الوحول.

وقال الرئيس خلال مؤتمر صحافي إنه في منطقة لا بينتادا الواقعة بولاية غيريرو فقد 58 شخصا من دون أن يكون بالإمكان تحديد ما إذا كانوا مطمورين تحت وحول هذا الانزلاق الأرضي.

وتشهد المكسيك منذ السبت عواصف عاتية أدت وفق آخر حصيلة رسمية إلى ثمانين قتيلا وأضرار مادية جسيمة، في حين لا يزال خطر تعرض البلاد لعواصف جديدة ماثلا بقوة.

وفي وقت تجهد فيه السلطات لفتح الطرقات ورفع الأضرار وإنقاذ المحاصرين بالفيضانات، حذرت الأرصاد الجوية من إعصار جديد بدأ بالتشكل على الساحل الشرقي، في حين استعادت العاصفة الاستوائية مانويل بعضا من قوتها لدى وصولها خليج باخا كاليفورنيا المطل على المحيط الهادئ.

المصدر : الفرنسية