هيغل يدعو للقضاء على التحرش الجنسي

An image made available on 18 December 2011 shows US soldiers from the 3rd Brigade, 1st Cavalry Division, wait to start an internal patrol at Camp Adder, now known as Imam Ali Base, near Nasiriyah, Iraq on 16 December 2011 Around 500 troops from the 3rd Brigade, 1st Cavalry Division ended their presence on Camp Adder, the last remaining American base, and departed in the final American military convoy out of Iraq, arriving into Kuwait in the early morning hours of 18 December 2011. All U.S. troops were scheduled to have departed Iraq by 31 December 2011. At least 4,485 U.S. military personnel died in service in Iraq. According to the Iraq Body Count, more than 100,000 Iraqi civilians have died from war-related violence. EPA/MARIO TAMA / POOL
undefined

أشارت صحيفة ذي غارديان البريطانية إلى أن الجيش الأميركي يعاني من ظاهرة التحرش الجنسي والاغتصاب الذي تتعرض له المجندات، وقالت إن وزير الدفاع الأميركي تشاك هيغل دعا إلى وجوب القضاء على هذه الظاهرة التي وصفها بالآفة.

ونسبت الصحيفة إلى وزير الدفاع الأميركي القول إنه يتوجب على الجيش الأميركي القضاء على هذه الظاهرة المتمثلة في التحرش الجنسي داخل صفوف القوات المسلحة الأميركية، موضحا أن التحرش الجنسي يعتبر خيانة قوية للثقة المقدسة التي تمنح للجنود الأميركيين وللقسَم الذي أقسموه.

وأضافت الصحيفة أن هيغل دعا إلى القضاء على آفة التحرش أثناء كلمة ألقاها البارحة في أكاديمية ويست بوينت العسكرية في ولاية نيويورك، وأن دعوة هيغل تأتي عقب دعوة مماثلة وجهها الرئيس الأميركي باراك أوباما أثناء كلمة ألقاها أمام خريجي الأكاديمية البحرية الأميركية.

وأوضحت الصحيفة أن سعي المسؤولين الأميركيين لمواجهة ظاهرة التحرش الجنسي في صفوف الجيش الأميركي يأتي في أعقاب سلسلة من الحوادث الجنسية التي شهدها الجيش في الأشهر الأخيرة، مضيفة أن المشكلة آخذة في التفاقم والازدياد.

المصدر : الجزيرة + الصحافة البريطانية