مقتل ثمانية جنود إيرانيين بهجوم قرب حدود باكستان

FILE-- In this Tuesday, July 19, 2011 file photo, a group of Iranian border guards march at the eastern border of Iran shared with Pakistan and Afghanistan near Zabol, Sistan and Baluchestan Province, Iran. Iran's state TV says the military has dismissed several commanders from service and others face court proceedings for alleged negligence after the abduction of five Iranian border guards by Pakistan-based militants on Feb. 6, 2014. The five were abducted in Iran's Sistan and Baluchestan province and reportedly taken to Pakistan. Iran has said it sent officials to Pakistan to coordinate their release. (AP Photo/Vahid Salemi, File)
جنود من حرس الحدود الإيراني في إقليم سيستان بلوشستان قرب الحدود مع باكستان وأفغانستان في يوليو 2011 (أسوشيتد برس)

لقي ثمانية من عناصر حرس الحدود الإيراني مصرعهم في اشتباكات مع مجموعة مسلحة دخلت من الجانب الباكستاني إلى الأراضي الإيرانية جنوب شرق البلاد، وفقا لمصدر عسكري إيراني.

ونقلت وكالة إيرنا الإيرانية الرسمية عن علي أصغر ميرشيكاري نائب مدير الأمن في ولاية سيستان بلوشستان، أن الاشتباكات مع -من أسماهم- إرهابيين دخلوا من الجانب الباكستاني إلى الأراضي الإيرانية أدت إلى مقتل عناصر الحدود الإيرانية.

وأضاف المسؤول العسكري الإيراني أن "الإرهابيين عادوا فارين إلى الأراضي الباكستانية".

ودعا ميرشيكاري السلطات الباكستانية إلى القبض على المسلحين وتسليمهم إلى إيران، فضلا عن تشديد التدابير الأمنية على الحدود من أجل منع عمليات تسلل أخرى إلى الأراضي الإيرانية.

المصدر : وكالة الأناضول