إصابة بـ"إتش7 إن9″ في الصين

This undated handout image provided by Science and the University of Tokyo shows infectious particles of the avian H7N9 virus emerging from a cell. Scientists who sparked an outcry by creating easier-to-spread versions of the bird flu want to try such experiments again using a worrisome new strain. Since it broke out in China in March, the H7N9 bird flu has infected more than 130 people and killed 43. Leading flu researchers say that genetically engineering this virus in the lab could help track whether it s changing in the wild to become a bigger threat. They announced the pending plans Wednesday in letters to the journals Science and Nature.
undefined

سجلت السلطات الصحية في مقاطعة "تشجيانغ" شرقي الصين حالة إصابة بشرية جديدة بفيروس إنفلونزا الطيور من سلالة "إتش7 إن9". كما سجلت حالة جديدة بالمرض في شنغهاي يوم الجمعة.

وذكرت لجنة الصحة وتنظيم الأسرة بالمقاطعة في بيان صحفي اليوم، أن الإصابة هي لسيدة تبلغ من العمر 34 عاما، والتي تأكدت إصابتها بالعدوى يوم السبت، واصفة حالتها بالخطيرة ومضيفة أنها تتعالج حاليا بإحدى المستشفيات بالمنطقة.

وتعد هذه الحالة الأولى التي تسجل فيها إصابات من هذا النوع بمقاطعة "تشجيانغ" خلال هذا العام، بعد أن كانت قد سجلت حالتا إصابة بالفيروس في نوفمبر/تشرين الثاني الماضي.

كما كانت قد سجلت حالة جديدة في بلدية مدينة شنغهاي شرقي الصين، وهي لمريض يبلغ من العمر 86 عاما، إذ تأكدت إصابته يوم الجمعة الماضي، ويتلقى العلاج حاليا.

وفيروسات إنفلونزا الطيور تصيب الدواجن والطيور بشكل أساسي، كما قد تصيب الخنازير. وعندما تصيب الإنسان فإنها قد تؤدي إلى مضاعفات خطيرة قد تصل للموت.

المصدر : القطرية