نيبال تعلن الطوارئ لمواجهة "إتش5 إن1"

epa03809621 Staff of the Veterinary Epidemiology Center (VEC) carry sacks containing culled chickens at a farm in Naghkhel village on the outskirt of Kathmandu, Nepal, 01 August 2013. The Nepalese government announced a ban on the sale of poultry in the capital Kathmandu 01 August, in a bid to curb the spread of the bird flu virus. The Directorate of Animal Health said that they were banning the sale of birds in the Kathmandu valley for a week, after bird flu cases were reported in several places within and outside the capital over the last fortnight. EPA/NARENDRA SHRESTHA
undefined

أعلنت السلطات النيبالية يوم السبت حالة الطوارئ لمواجهة إنفلونزا الطيور في مناطق بالعاصمة النيبالية كاتماندو، وذلك بعد ظهور حالات جديدة للإصابة في مناطق مختلفة من وادي كاتماندو.

وقالت إدارة الصحة الحيوانية إن القرار يعني أن الاتجار بالطيور محظور تماما، وجرى إصدار أمر بإعدامها في المناطق التي أعلن فيها الطوارئ.

وتم الإبلاغ عن أكثر من خمسين حالة مصابة بفيروس "إتش5 إن1" في العاصمة الشهر الماضي في أكثر من مائتي مزرعة دواجن. وتم تكثيف عمليات إعدام الطيور في مناطق مختلفة في البلاد. 

وسجلت أول حالة مصابة بإنفلونزا الطيور في نيبال في يناير/كانون الثاني 2009، ولم يتم الإبلاغ عن وفيات بين البشر في البلاد حتى الآن.

وذكرت منظمة الصحة العالمية أن الفيروس تسبب في وفاة أكثر من 370 شخصا في مختلف أنحاء العالم. 

المصدر : الألمانية