أول إصابة بإنفلونزا الطيور في هونغ كونغ

This undated handout image provided by Science and the University of Tokyo shows infectious particles of the avian H7N9 virus emerging from a cell. Scientists who sparked an outcry by creating easier-to-spread versions of the bird flu want to try such experiments again using a worrisome new strain. Since it broke out in China in March, the H7N9 bird flu has infected more than 130 people and killed 43. Leading flu researchers say that genetically engineering this virus in the lab could help track whether it s changing in the wild to become a bigger threat. They announced the pending plans Wednesday in letters to the journals Science and Nature.
undefined

أكدت هونغ كونغ أمس الاثنين ظهور أول حالة إصابة فيها بفيروس إنفلونزا الطيور "إتش7أن9" الفتاك، في مؤشر جديد على استمرار انتشار الفيروس خارج أراضي الصين القارية.

ويتزامن الإعلان مع الذكرى السنوية العاشرة لتفشي فيروس متلازمة الالتهاب الرئوي الحاد "سارس" الذي أودى بحياة ثلاثمائة شخص تقريبا في هونغ كونغ، وكان له تأثير كبير على السياحة وقطاع التجزئة في المدينة.

وقال وزير الأغذية والصحة كو وينغمان للصحفيين إن خادمة إندونيسية (36 عاما) ولها تاريخ في الاختلاط بالدواجن والسفر إلى شنتشن الصينية الواقعة شمال هونغ كونغ، قد تأكدت إصابتها بالفيروس.

وأوضح وينغمان أن المصابة تخضع للعلاج، لكنه أشار إلى أن حالتها حرجة.

وأضاف أنه تم إرسال الدائرة المقربة من المريض إلى المستشفى، ومن بينهم أربعة أفراد من أسرة واحدة ظهرت عليهم أعراض المرض، وسيتم فحصهم في أسرع وقت ممكن.

يشار إلى أن فيروس "إتش7أن9" معروف أنه يصيب الطيور، ولكنه أظهر قدرة على الانتقال إلى البشر، مما أدى إلى وفاة 45 شخصا من أصل 139 أصيبوا به.

المصدر : وكالات