إصابة جديدة بـ"إتش7 إن9″ في الصين

Live chickens for sale are seen in a cage at a 'wet market' in Hong Kong, China, 04 December 2013. An Indonesian domestic helper is in a critical condition at the Queen Mary Hospital in Hong Kong after contracting the deadly H7N9 avian influenza virus. Scientists in Hong Kong have confirmed the territory's first human infection with a deadly strain of bird flu, officials said 03 December. Health authorities urged residents to avoid contact with live poultry and to seek medical attention for any influenza-like symptoms.
undefined

أعلنت السلطات الصحية في مقاطعة "قوانغدونغ" جنوبي الصين يوم الاثنين تسجيل حالة إصابة جديدة بفيروس إنفلونزا الطيور "إتش7 إن9″، الذي يؤدي إلى أعراض تنفسية حادة قد تؤدي إلى موت المصاب.

وذكرت السلطات الصحية في بيان صحفي أنه تم نقل الحالة المصابة وهي لرجل يبلغ من العمر 39 عاما إلى المستشفى في حالة خطرة.

وأشارت إلى أن نتائج الاختبارات التي أجريت على المصاب في مدينة "دونغقوان" أثبتت إصابته بالمرض، مؤكدة أنه لم تظهر أعراض غير طبيعية على قرابة 53 شخصا ممن هم على صلة وثيقة بالمريض.

وتم تسجيل 141 حالة إصابة بشرية بفيروس "إتش7 إن9" حتى الآن، حيث أكدت "هونغ كونغ" مطلع هذا الشهر أُولى حالتي إصابة بالفيروس، إحداهما لمواطن إندونيسي.

المصدر : القطرية