وفد إسرائيلي يزور مصر لتعزيز العلاقات التجارية

An Egyptian raises a poster with the Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) logo and Arabic that reads, "we are all with Palestine, boycott Israel," during the launch of the Egyptian campaign that urges boycott, divestment and sanctions against Israel and Israeli-made goods, at the Egyptian Journalists’ Syndicate in Cairo, Egypt, Monday, April 20, 2015. BDS is a global movement initiated by Palestinian civil society activists in 2005 that organizers say will continue until Israel complies with international law and respects Palestinian rights. (AP Photo/Amr Nabil)
مصريون يشاركون في مؤتمر لحملة مقاطعة إسرائيل بالقاهرة (أسوشيتد برس-أرشيف)

زار وفد من قطاع الصناعة الإسرائيلي القاهرة الأسبوع الماضي لتعزيز العلاقات الاقتصادية بين الجانبين، حسب ما أوردته صحيفة يديعوت أحرونوت الإسرائيلية.

وقالت الصحيفة إن هذه أول زيارة من نوعها منذ عشر سنوات، وإن الوفد أجرى لقاءات مع عملاء مصريين قائمين ومحتملين في مجالي الصناعة والتجارة.

وضم الوفد صناعيين في مجالات النسيج والكيميائيات والبلاستيك والتغليف، حيث بحث إمكانية زيادة تصدير منتجات هذه القطاعات إلى مصر.

وبلغت قيمة الصادرات الإسرائيلية إلى مصر نحو 113 مليون دولار خلال العام الماضي، في حين بلغت قيمة الواردات الإسرائيلية من مصر نحو 55 مليون دولار خلال العام نفسه.

المصدر : الجزيرة