ملك السعودية يقيل نائب وزير الدفاع

FILE - In this Sunday, Jan. 5, 2014 file photo, Saudi Arabia's King Abdullah speaks with U.S. Secretary of State John Kerry before their meeting in Rawdat Khurayim, a secluded royal hunting retreat in Saudi Arabia. Saudi Arabia has identified the Muslim Brotherhood as a terrorist group along with al-Qaida and other groups, warning those who join them or support them they could face five to 30 years in prison. A statement Friday, March 7, 2014 from the Saudi Interior Ministry said King Abdullah approved the findings of a committee entrusted with identifying extremist groups referred to in a royal decree earlier last month.(AP Photo/Brendan Smialowski, Pool, File)
الملك عبد الله أصدر قراره بناء على طلب من ولي العهد وزير الدفاع (أسوشيتد برس)

أصدر الملك السعودي عبد الله بن عبد العزيز مساء السبت أمرا ملكيا بإعفاء الأمير خالد بن بندر بن عبد العزيز نائب وزير الدفاع من منصبه بعد 45 يوما من تعيينه، في تغيير هو الرابع من نوعه في هذا الموقع خلال 15 شهرا.

وأعلنت وكالة الأنباء السعودية الرسمية أن الملك قرر إعفاء الأمير خالد بن بندر من منصبه بناء على "ما عرضه علينا ولي العهد وزير الدفاع" الأمير سلمان بن عبد العزيز. ولم يذكر قرارُ الإعفاء تعيينَ بديل للأمير خالد.

يذكر أن الملك عبد الله بن عبد العزيز عين الأمير خالد -الذي كان أميرا للرياض- في منصب نائب وزير الدفاع في 14 مايو/أيار الماضي.

وكان صدر أمر ملكي بإعفاء الأمير فهد بن عبد الله بن محمد بن عبد الرحمن من منصبه نائبا لوزير الدفاع، وتعيين الأمير سلمان بن سلطان مكانه في مطلع أغسطس/آب 2013، كما كان الأمير خالد بن سلطان أعفي من منصب نائب وزير الدفاع في أبريل/نيسان 2013.

المصدر : وكالات